Hoe goed is jouw praktijk?
Het managen van een praktijk is lastiger wanneer je naast de intensieve begeleiding van medewerkers zelf ook als zorgverlener werkt. Je verdeelt je aandacht onder het verlenen van zorg, het samenwerken met en leiding geven aan jouw team en het contact met patiënten. Als praktijkhouder is het uitermate lastig om objectief te beoordelen hoe goed jouw praktijk is. En op welke punten je meer kunt bereiken.
Daarnaast ben je vast ook benieuwd hoe collega-praktijkhouders praktijkmanagement-zaken eigenlijk oplossen. En wat voor hen wel werkt of juist niet.
Al jaren krijg ik de gelegenheid om binnen te kijken bij praktijken en praktijkhouders te begeleiden en adviseren. Uit ervaring kan ik zeggen dat praktijkhouders hun eigen kijk hebben op een praktijk opbouwen en (te) vaak zelf proberen ‘het wiel uit te vinden’.
Als Bedrijfskundig expert heb ik me gespecialiseerd in praktijkmanagement, waarbij het richting geven aan je praktijk, aansturen van je team en professionaliseren van je praktijk de belangrijkste pijlers zijn. Deze kennis pas ik dagelijks toe bij mijn klanten met altijd als doel het creëren van een praktijk waar je met plezier en voldoening werkt én die financieel rendabel is.