Passie voor het vak én voor management?
Passie voor het vak én voor management?
14 september 2016 

Passie voor het vak én voor management?

Tandartsen focussen zich de hele dag op de details van vullingen en wortelkanalen. Veelal met een enorme inzet en passie voor het vak. Dit betekent dat tandartsen dagelijks heel veel tijd besteden aan hun patiënten. Daarover sprak ik vorige week met twee enthousiaste praktijkhouders. Ook spraken we over hun praktijk, die niet draait zoals zij graag willen. De oplossing hiervoor ligt veelal bij de praktijkhouder(s) zelf. Deze twee praktijkhouders vroegen zichzelf terecht af of zij net zo gepassioneerd hun praktijk leiden als dat zij hun vak uitoefenen. Ik ervaar heel vaak, dat het praktijkmanagement (het ‘smeermiddel’ binnen een praktijk) onvoldoende aandacht krijgt.

Passie voor het vak

Een tandarts kan zijn vak ook in de toekomst met passie uitvoeren, als de praktijk en het team hem hierin faciliteren. Een goede management structuur is hiervoor de basis. Wat overigens niet betekent, dat de praktijkhouder hier zelf al zijn passie in moet stoppen en invulling aan behoort te geven.

Praktijk Management Scan

Bij problemen in uw praktijk kan Kuiken Praktijkmanagement de Praktijk Management Scan uitvoeren. Het resultaat van de scan is een heldere beoordeling op welke punten het praktijkmanagement kan verbeteren. Goed praktijkmanagement betekent het creëren van de juiste voorwaarden, zodat de tandarts zich ongestoord kan focussen op zijn vak en de patiënt.

[button size=”small” align=”left” link=”/contact/” linkTarget=”_blank”]Neem contact op[/button]

 

Over de schrijver
Reactie plaatsen